شناسهٔ خبر: 175320 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بازگشایی مدارس در پایان سال تحصیلی تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا است

محمد وحیدی نماینده بجنورد نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: تثبیت شدن شرایط کرونا و کاهش بیماری دلیلی برای بازگشایی مدارس در دو ماه آخر سال تحصیلی است در نظر داشته باشیم بازگشایی عمومی مدارس و دانشگاه‌ها براساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

به گزارش «نماینده» محمد وحیدی ،در مورد بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: با  اپیدمی کرونا بیشترین آسیب را نظام آموزشی کشور دید؛ آموزش مجازی در کنار مزایایی که دارد معایبی را هم به همراه داشته است؛ آسیب آموزش مجازی در حوزه مناطق محروم بیشتر از مزایای آن بوده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: اجرای واکسیناسیون عمومی و گرم شدن هوا شرایط را برای بازگشایی مدارس مناسب کرده است؛  تغییرات جوی هوا فرصت  مناسبی برای استفاده از فضای آزاد آموزشی دانش آموزان است و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با توجه به شرایط ایجاد شده به نفع آموزش کشور خواهد بود.

وی در ادامه یادآور شد: در مدارس مدیران، ناظمان و معلمان بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نظارت خواهند داشت و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دلایلی همچون ازدحام جمعیت دانش آموزان و ناتوانی در رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فضای آموزشی محدود نمی‌تواند دلیلی بر رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی باشد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در مورد نبود امکانات بهداشتی لازم در مدارس تاکید کرد: مسئولان مدارس از تمام جهات پیش بینی لازم را برای حضور دانش آموزان در مدارس  در نظر گرفته اند؛ اگر نیاز باشد لوازم بهداشتی دیگر همچون ماسک و الکل در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: تثبیت شدن شرایط کرونا و کاهش بیماری دلیلی برای بازگشایی مدارس در دو ماه آخر سال تحصیلی است در نظر داشته باشیم بازگشایی عمومی مدارس و دانشگاه‌ها براساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

نظر شما